fredag 14 september 2007

Shhhh!

Jag har upptäckt att min hemliga framtidsdröm (nåja, en av dem) är belagt i ett rosa skimmer. That's right. Jag. Rosa. Can you believe it? Nej det kan nog inte riktigt jag heller. Men det här är för coolt för att motstå. Jag drömmer om att få öppna ett ställe i Stockholm som liknar Frenchy's Beauty Parlor i L.A.


Och det är märkligt för att:
1. Jag är ingen girly-girl.
2. Jag avskyr rosa.
3. Jag har aldrig drömt om tjej-yrken som hårfrisörska eller flygvärdinna eller sånt.
4. Vad jag förstår så är frissa ett otroligt slitsamt jobb för rygg m.m.
5. Jag har alltid tyckt att det verkar lite creepy att hålla på med främmande människors hår.


So what's up? Jag vette fan. Jag bara känner att det vore så otroligt coolt att få ha ett ställe som ut i varenda liten detalj är helt retro. Folk ska komma in, och det ska vara som i en annan värld där de kan få drömma sig bort ett tag och känna sig riktigt ompysslade. Ett sånt ställe som jag skulle vilja gå till.
Tidningarna man bläddrar i när man väntar på sin tur ska inte vara tidningar med moderna hårklipp, utan tatueringstidningar, Gasoline Magazine, Nostaglia och amerikanska Rockabilly-tidningar.
Musiken ska vara Rockabilly och gammal Surf-musik a la Tarantino.
Vi som jobbar ska självklart leva som vi lär - stilmässigt.


Frågan är bara. Kan jag stå ut med att jobba varje dag i en rosa dimma?