tisdag 15 januari 2008

Kärrin.... Förlåt.. Tanter.

Jag gillar inte bloggare som alltid börjar med "vad är grejen med...".
Men ärligt. Vad är grejen med tanter?
Är dom placerade på stan enbart för att jävlas med mig? Jag börjar fan misstänka en konspiration. Och varför är dom alltid på mig på vardagmornar när man inte vill något annat än att bli lämnad ifred med sin morgontidning.
Jag ska aldrig bli en gammal kärring.
Eller. Jo, det är tamejfan precis vad jag ska bli! Jag ska ge igen på alla slynglar för vad tanterna gjorde mit mig när jag var ung. Jag ska låtsas vara helt senil bara för att jävlas med folk. Jag ska gå extra långsamt så att folk inte kommer förbi. Jag ska gnälla, sucka och mumla grinigt.
Det måste ju vara enda förklaringen. Dom jävlas med oss. Vad skulle det annars kunna vara?
Det värsta är att det är inte ens dom gamla tanterna jag blir förbannad på. Det är dom mellan 50-60 som är värst. Jävla översittarkärringar! Låt mig vara!

2 kommentarer:

Chribbe sa...

Jag ska sitta på parkbänkar och mata fåglarna, sätta krokben för småbarn och slå folk i röven med min käpp. Sen leka döv och senil och om folk verkligen blir arga och skrika ta mig för bröstet och fejka en hjärtattack. Sen kommer jag naturligtvis nypa alla unga sjuksköterskor som tar hand om mig på ålderdomshemmet i rumpan (ja, de manliga också).

Anonym sa...

Jag vill vara tant.