fredag 25 april 2008

Sommar sommar sommar

Det börjar ju bli hög tid att fundera över sin semester tydligen, och därmed också festivaler.
Jag har hitills varit helt inställd på att det bara blir Roskilde i år, det är ju faktiskt den bästa om man bortser från förra årets regnande.
Men har slängt ett antal ögon på Peace & Love's line-up och det börjar bli svårt att motstå (även om den är jävligt svennig, jag vet).. I kombination med att en tjej på jobbet kan få tag i hotellrum (som varit uppbokat i månader typ) och undrar om jag vill hänga på.. Såååååå jag vet inte...
Plus att jag är rätt besviken på Roskildes bokningar hitills. Var är alla giganter? Men några måsten finns ju i alla fall.
Topp 15!

ROSKILDE
Anti-Flag (politisk punk någon?)
The Freudian Slip (för bandnamnets skull)
Babylove & The Van Dangos (lite ska behövs också!)
Beardyman (beatbox på festvial, kan det bli bättre?!)
Dillinger Escape Plan (rockigt värre)
M.I.A. (dans och beats!)
José González (soft och trevligt)
Gossip (sångerskan är grymt cool)
Hellacopters (bye bye)
Jay-Z (Can I get a!)
Sharon Jones and the Dap-Kings (soul av den gamla skolan)
Duffy (bästa rösten i år)
Radiohead (från när jag var 17 och svår)
Slayer (Cult är en av världens bästa rocklåtar)
Neil Young (gigant!)

PEACE & LOVE
Entombed (nuff said)
Hardcore Superstar (faktiskt bättre än man tror)
Jazon Mraz (bara för att få höra "I'm yours")
Mando Diao (Borlänges finest typ)
Hoffmaestro (sommar-glädje-dans)
The Hives (fantastiskt liveband)
Kent (behöver inte kommenteras)
Sex Pistols (man borde inte gå, men kommer inte kunna låta bli)
Nationalteatern (Barn av vår tid lixom)
Hanoi Rocks (såg förra året, så inget måste)
Manu Chao (glädje!)
Mustasch (Ralf!)
Hellacopters (bye bye)
Teddybears STHLM (nostalgi på högsta nivå)
W.A.S.P. (Nislon är grön av avund)


Roskilde 2007.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

DeeDee said: "(från när jag var 17 och svår)". Till skillnad från nu när du är 25 och svår hahahahahaha!

Anonym sa...

Fan va grymt det är på Roskilde...din blogg e så grym! Önskar verkligen man hade dig som kompis..så jäkla fattigt på sånt folk i Uppsala med sådana här intressen som du skriver om...Löv allt!

Anonym sa...

Fan det där var den finaste komplimang man kunde få en måndagmorron tror jag (nej inte du Skägget)!

Anonym sa...

Som sagt : )
PS. Det skulle inte döda dig att nämna boken Festival nån gång i veckan sådär för alla dina fans...sprid glädjen med Festival redan idag!

Anonym sa...

=) Du har inte själv funderat på rasslepunken ngt? www.rasslepunkrock.se

tror den kan bli mkt bra!