onsdag 7 april 2010

It's in his kiss

Härligt klipp på SR Minnen här!


Vilken är den mest romantiska filmkyssen genom tiderna? Är det Ingrid Bergman och Humphrey Bogart i Casablanca, Vivien Leigh och Clark Gable i Borta med vinden eller Kate Winslet och Leonardo DiCaprio i Titanic?

Ja, vem har inte ställt sig frågan hur det är för skådisar att kyssas på film. Är man helt oberörd eller pirrar romantiken? Jag hittade ett inslag i programmet "Snack" från 1982 där Erland Josephson och Bibi Andersson pratar med Cissi Renström om att kyssas framför kameran.

Enligt Erland Josephson går det inte att fejka kyssar på film, Bibi Andersson menar att man inte ska kyssas mer än vad som syns.

2 kommentarer:

carolina sa...

Jag vill ha nya bloggar att läsa.
Gå in på min blogg och kommentera, jag kan även länka till din blogg :)

http://carolinamalmbogg.blogg.se

Anonym sa...

Hej Carolina, kolla min länklista, där finns massa sköna bloggar!//DD