måndag 5 november 2007

Veckan som kom och gick

Helgen gick i kontrasternas tecken och blev riktigt lyckad. I fredags startade som sagt BO-traditionen, och fortsätter den i samma anda så kommer det att bli en grym tradition! Men kan vi sluta bråka om borden, jeebus!! Sammanfattat:
- Alla var fulla.
- Alla var glada.
- Alla drack Bloodshots.
- Rockabillykillar är det snyggaste som finns.
- Jag skakade hand med en buksvåger.
- Bartendern var INTE 24 säger jag!
- Snö suger.

I lördags var det också fest, men helt tvärtom fredagen. Ut med gamla tjejkompisarna = jag får inte välja ställe för dom hajjar inte grejen = dom får välja = vi hamnar alltid på Stureplan. Woho. Verkligen.
Jag ska inte gnälla, det är alltid kul att träffa dom och vi hade riktigt kul. Men utan att vara fördomsfull (för jag vet) så är Stureplansfolket de mest dryga och otrevliga människor du kan stöta på (det tog mig 40 minuter att hämta min jacka eftersom blonderade brudar och killar i rutig skjorta hela tiden trängde sig före mig!!). Och det låter klyschigt att prata om köttmarknad, men det är verligen så på riktigt. Är det verkligen kul att ragga när det är SÅ uppenbart?
En av killarna i garderobskön föresten: NEJ det är inte ett bra raggknep att trampa tjejen på tårna. Och NEJ jag vill inte följa med dig hem trots att jag inte är singel. Och NEJ det funkar inte riktigt att försöka panikragga på mig tjugo i tre när du hämtar din jacka och inte lyckats få tag på nåt hitills.

Veckan som kommer blir nog ganska lugn och skön hoppas jag. Idag ska jag och P på premiären av Once på Skandia. Vet inget om filmen, men drinkarna är gratis så what the hey.
På fredag är det ju BO så klart!
Lördag ska jag på Snövit och supporta J + band!
Söndag är Fars dag ser jag nu i kalendern.. Crap..

PS. Det här blev nog det längsta jag skrivit nånsinn! Tycker egentligen det är smått patetiskt med folk som skriver blogginlägg om sin "spännande vardag". Men nu ska jag bara vara tyst.

Inga kommentarer: