måndag 7 juli 2008

Not so Lucky 13?

Fan vad skönt det känns att vara hemma igen! Fast ändå inte, det är alltid den där dubbla känslan. Just nu känns det mindre skönt när man sitter på kontoret igen och stirrar ut på en väldigt grå Stockholms-himmel.. Och med tanke på att Roskilde-vädret har varit perfekt hela veckan så kanske jag längtar tillbaks lite i alla fall... Å andra sidan, efter en hel vecka tillsammans med 4 lätt störda grabbar som har en tendens att dra samma skämt om-och-om-och-om-igen så känner man sig själv ganska skadad. När jag kom hem låg 4 paket till mig på golvet och väntade, div. Tradera/Ebay-saker. Då blev jag lycklig!

Jag har haft sjuk otur senaste tiden känns det som. Veckan innan Roskilde tappade jag min hemnyckel, vilket i och för sig löste sig smidigt.
Första dagen på Roskilde tappade jag alla pengar jag tagit ut för veckan. Fyra tusen spänn. Bara sådär. Jag bestämde mig snabbt för att ta en öl och försöka att inte tänka på det.
Min mobil blev vattenskadad. Jag förstår inte hur eftersom solen sken hela veckan. Jaja, bara att pynta ett nytt tyvärr..
Igår skulle jag torka håret efter första duschen på en vecka. Min hårtork är lätt stenålders men funkar skitbra, det enda är att bakstycket ramlat av så det finns inget skydd för fläkten. Och vad gör jag? Kör in tummen där och får världens djupaste jack och blodet sprutar över hela hallen. Det gjorde sjukt ont.
Jag gick i alla fall med i Djurens Rätt nere på festivalen, så min karma borde ju verkligen vända nu haha...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att våra inlägg liknande varandras.
Festival + grått sthlm + paket ^^
Jag gillar din blogg btw så jag bevakar den, ha det fint! :D

Anonym sa...

oj med sån otur måste du nu bli världens lyckligaste tycker man.. annars är det orättvist..