fredag 5 december 2008

8 things

Utmanad av Lilly Lee, här kommer mina otroligt spännande svar! ;)

8 favoritprogram: Ser väldigt mycket i jobbet, men några favoriter har man väl. Tittar väl när jag vill och följer inte tablån så slaviskt.
* Carnivale
* Californication (briljant, för er som missat den!)
* På spåret (pensionär i hjärtat)
* 30 Rock
* Sopranos
* Dexter
* John from Cincinnati
* Inte börjat se Mad Men ännu, men ser fram emot det!

8 saker jag gjorde igår:
* Gick upp för tidigt
* Låtsades jobba lite mer än vad som är ok
* Frös
* Grät en skvätt
* Åt lunch med en gammal kompis
* Köpte en adventsljusstake
* Slötittade på tv för första gången på typ tre veckor
* Bråkade med min tandläkare som försöker blåsa mig ("tandvårdsupplysning" 400 kr, my ass!)

8 saker jag ser fram emot:
* Julafton (maten, ledigheten, familjespelen)
* Födelsedagsfesten/maskeraden om två veckor
* Att börja få lägenheten i ordning, för mycket kartonger nu
* DePalmas utförsäljning i eftermiddag
* Nyår, för en gång skull
* När jag lärt mig spela trummor
* Dagen då jag får se Social Distortion live
* Våren, få ta ut bilen och köra igen!

8 favoritrestauranger: knepigt. Är ju ett stort fan av hemlagat, även om det så klart alltid är trevligt att krubba ute!
* Sturehof (typ det proffsigaste stället i stan)
* Amida Kolgrill på Folkungagatan
* Bröderna Olssons så klart
* Texas Longhorn, mmmm köttet...
* Om man går till Pizza Hut ungefär en gång vartannat år så är det bland det godaste som finns, men inte oftare än så!
* Julbordet på Haga Forum. Nuff said.
* Mancini. Urbra italienare på Tunnelgatan.
* Sirap. Världens bästa bakisbrunch american style.

8 saker på min önskelista:
* Love and peace och allt det där, så klart. :)
* En till bil
* Att våren kommer fortare
* Shop-til-you-drop på pinupgirlclothing.com
* Shampoo från Cowshed, helt underbart
* Blev av med min "rutiga kokboken", behöver en ny!
* Personlig hårfixare, eller nån som lär mig hur man gör alla snygga frisyrer
* Mike Ness

Jag utmanar den som känner sig manad!

Inga kommentarer: