måndag 29 december 2008

Årskrönika


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor. Eftersom jag och några goda vänner numera driver S.V.A.G. (kort för Saker Vi Aldrig Gjort). Vi har under hela 2008 strävat efter att ca en gång i månaden testa en sak som ingen av oss tidigare gjort. Har resulterat i massa konstiga och roliga saker, även om alla inte varit med på varje aktivitet. Fantastisk idé från första början och jag är väldigt nöjd och stolt över att vi varit så duktiga. Några av aktiviteterna var bl a att åka till Björklinge och äta Sveriges största hamburgare, åka på rockabilly-festival i Spanien och besöka Stadshuset. Allt mellan himmel och jord alltså.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag är inte direkt något fan av nyår och allt som kommer med det, så nej inga löften som kunde brytas.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men en av mina äldsta vänner blev med barn, som ska komma någon gång nu i vår. Har alltid undrat över hur det känns när man blivit så gammal att folk omkring en börjar ploppa ungar. Det känns märkligt ska jag säga.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. Peppar peppar, året är inte slut ännu. Men jag är fortfarande lite knäckt över att Bettie Page lämnat oss.

5. Vilka länder besökte du?
Spanien, Danmark, Frankrike, Polen, England. Räknas Skottland som England? Räknas Finland om man åkt Silja?

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Mer sol sommartid och mer snö vintertid.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
8 oktober. Det tog slut mellan mig och J på riktigt.

8. Vad var din största framgång 2008?
Tråkiga svaret: Jag lyckades få en ny fancy titel på jobbet som folk blir impade av.
Riktiga svaret: jag tog några stora kliv framåt till att hitta mig själv, vem jag är och vad jag egentligen vill. En bit kvar, men stor framgång för mig.

9. Största misstaget?
Finns några, men det tänker jag inte vädra här.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte mer än vanligt.

11. Bästa köpet?
Två. Dels min älskade bil som är så otroligt fin och som jag haft en fantastisk sommar med. Dels min nya lägenhet som jag känner mig så hemma i.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Se ovan fråga.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många hela tiden. Det roligaste är ju de små vardagliga sakerna som betyder så mycket och jag har haft mycket sånt i år.

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2008?
Detta kan bli en lång lista, men jag ska försöka göra en topp fem:
1. Lars Frederiksen - To have and to have not. Bara för att det är en sån fantastisk låt och har spelats några gånger för mycket under året.
2. Glasvegas - Geraldine. Bara för att den är så fin och får mig att fälla en tår.
3. Rancid - Knowledge (cover på Operation Ivy-låt). Bara för att den här versionen är så fantastisk och för att jag alltid kommer att tänka på vår perfekta helg i London när jag hör den. http://www.youtube.com/watch?v=iYS6N6j6SXo
4. Horrorpops - Psychobitches outta hell. Bara för att den är så perfekt för en cruisingtur i min bil.
5. Robyn - Be mine. Bara för att J är och kommer att förbli en av de viktigaste människorna i mitt liv.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj. Det har nog varit väldigt upp och ner med det.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Ägnat mer tid åt min bror.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Skulle väl möjligen vara dricka öl då, men nej..

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen som vanligt. Mat, rim och sällskapsspel.

19. Bästa boken du läste i år?
Blonde av Joyce Carol Oates.

20. Största musikaliska upptäckten?
Lil' Gizzelle. Helt fantastisk röst.

21. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Just själva dagen är inte viktig, däremot min födelsedagsfest veckan efter som jag kommer att minnas för alltid. Jag har verkligen världens bästa vänner, och jag kan fortfarande inte fatta att jag fick ett trumset!

22. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det väl alltid? Det skulle väl vara att några saker som hände inte skulle ha hänt, då hade det varit mycket bättre.

23. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Jag.

24. Vad fick dig att må bra 2008?
Mycket, mina vänner och allt vi gjort ihop.

25. Vilken kändis var du mest sugen på?
Mike Ness. Som vanligt.

26. De bästa nya människorna du träffade?
Många, men jag måste säga att S har varit viktigast. En person som snabbt kommit att bli en av mina bästa vänner.

Vi hörs under det nya året darlings!

Inga kommentarer: