tisdag 20 maj 2008

Jag har världens konstigaste jobb

Jag jobbar med folk runt om i världen som alla tycker att de och det de sysslar med är mer viktiga än hela jordens naturkatastrofer ihop.
Lucasfilm (ja, den George Lucas) ska presentera ett nytt program för oss, men är för rädda om sin baby för att kunna skicka över en tittkopia på DVD, som alla andra gör. Så istället ska de nu skicka en snubbe med flyg, med bandet i näven!
Så imorgon måste jag nu ta mig till Arlanda för att möta honom så att de kan se till att bandet inte hamnar i orätta händer. Och, I quote: "if you cannot go to the airport personally to receive the tape, can you please ensure that whoever from your part does go to receive it is a highly responsible party bound to highest levels of confidentiality". Sen vänder han och åker hem igen.
I mean, please. Vem pröjsar för det här kalaset!? Snacka hybris...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha jag har jobbat med licenser men det där tar priset!

Anonym sa...

Skicka mig. Jag är pålitlhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!! *torkar tårarna* men seriöst. Jag lovar att inte titta på tittkopian och lovar att inte lägga upp en komplett recension på bloggen och lovar att inte se till att det råkar hamna på Pirate Bay och lovar att hahahahahahahahahahahahahahahahahah!!!!!!!

Anonym sa...

Hello. This is Mr George Lucas. Stopp it now with the tape because it wery expensive tape you know! I gonna call my louwers and they will sew your job so be carfeul now. I told you this and you should now this.

/George Lucas

Anonym sa...

Dear Mr. Lucas.
Your English is terrible...